KTS ÖĞRETMENLER VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ ALANI

KTS ÖĞRETMENLER VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ ALANI

Öğrencinin bir hedefi olmalıdır.Uzun vadedeki hedefine ulaşmak için kısa vadedeki hedeflerini de belirlemeli ve çalışmalarını buna göre yönlendirmelidir.Gemi hangi limana gideceğini bilmeli ve rotasını bu limana çevirmelidir. Ancak burada önemli olan,öğrencinin yetenek, ilgi ve becerilerine uygun hedefler belirlemesidir.Ve öğrenci, hedefine ulaşması için çok çalışmalıdır.Bilindiği üzere akademik başarıyı arttırmanın üç kolu vardır. Birincisi öğrenci ikincisi aile, üçüncüsü okul ve öğretmenlerdir. Okulda ve derslerinde başarılı olmak öğrencinin sorumluluğudur. Öncelikle bunun bilinmesi ve buna göre hareket edilmesi gerekir.Öğrencinin ders çalışma yöntemlerini iyi bilmesi ve zamanını programlamış olması başarı için çok önemlidir.Çalışma yöntemlerinin temel prensipleri aynı olmakla birlikte her öğrencinin kendi öğrenme ve yaşam tarzına göre bir takım farklılıklar olabilir. Bu konuda öğrencinin kendini tanıması önem kazanır. Okulundaki rehber öğretmenden bu konuda yardım alınabilir. İkinci ayağı olan aileler öğrencilerini bu konularda desteklemeli eksiklerini gidermeli,  evde onların çalışma ortamı sağlamları gerekirse onlarla birlikte oturup çalışmalıdır. Ayrıca okul ve öğretmenler ile sürekli irtibatta olmalıdır.Üçüncü ayağı ise okul ve öğretmenler, bizler bu konuda öğrencilerimize iki haftada bir deneme sınavı yapıp tüm branş öğretmenleri sınav sorularını derste çözmektedir. Ayrıca destekleme ve yetiştirme kurslarımız devam etmekte , kurslarda öğretmenlerimiz gerek testler ile gerek ise yayınlanan sorularla öğrencilerimizi desteklemektedir.Akademik başarıyı arttırmak adına konu tekrarları yapılıp,kazanım testleri çözdürülmektedir.Her dersin öğretmeni kurslarda da deneme sınavı yapmaktadır.LGS 'de çıkmış sorular da öğrencilere çözdürülerek soru tarzlarına yatkınlık kazanmaları amaçlanmaktadır.Öğrencilerin deneme sınavı sonuçları kayıt altına alınarak önceki deneme sınavlarıyla karşılaştırması yapılmaktadır.Netlerdeki artış ve düşüşler hakkında öğrencilerle birebir görüşülmektedir.

16.03.2022 347

16-03-202216-03-202216-03-202216-03-202216-03-202216-03-202216-03-202216-03-2022