HZ. MUHAMMED'İN EĞİTİM ANLAYIŞI VE EĞİTİM METOTLARI

HZ. MUHAMMED'İN EĞİTİM ANLAYIŞI VE EĞİTİM METOTLARI

Aralık-ocak ayı kts kapsamında Hz. Muhammed'in (s.a.) eğitim anlayışı ve eğitim metotları hakkında Kuran'ı Kerim Öğretmenimiz tarafından okulumuz öğretmenlerine sunum yapıldı.Hz. Muhammed'in (s.a.) yaşamı insanın eğitimi ve öğretimine dair birçok örnekle doludur.Bizlerin de bu örneklerden istifade ederek eğitim-öğretimde kullanmamız fayda sağlayacaktır.Onun sözleri, ahlakı, fiilleri, yaşam biçimi, uygulamaları, insan ilişkileri,  İslam dininin eğitim-öğretim ilkeleri ve metotlarının genel özellikleri hakkında bilgi sunar. Hz. Peygamber gerek örnek davranışları ile gerekse çeşitli öğretim yöntemleri kullanarak insanların dinî değerleri benimsemelerine ve öğrenmelerine imkân sağlamıştır. Eğitimde ferdi farklılıklar, soru cevap metodu tedricilik, zamanlama, somuttan-soyuta ilkesi, sevgi ilkesi, anlatma metodu, , örnek verme metodu, tartışma metodu gibi eğitim bilimlerinin bize sunduğu prensip ve metotların birçoğunun örnek pratiklerini Hz. Peygamber'in hayatında gözlemleyebilmek mümkündür.Hz. Peygamber'in anlayışına göre eğitim, bilgilerin zihinde tutulmasından ibaret değildir. Çünkü dinî inanç ve tutumların oluşması ve gelişmesinde; duyguların, davranışların ve ilişkilerin önemli etkileri vardır. Bu açıdan Peygamber Efendimiz, insanların birbirleriyle ilişki içinde olmalarının dinî inanç ve tutumların oluşmasında önemli etkilerinin olacağını düşünmüştür. Hz. Peygamber,  eğitim anlayışında  sözlü eğitimden çok, örnek davranışlarıyla etkileyerek, kendi kendine düşünme, ve anlama kabiliyetlerini geliştirmesine yardımcı olan, model ve örnek alma yoluyla öğrenmesine olanak sağlamıştır.Onun eğitim anlayışının, "öğrenebilir durumda olan herkese bilgi ulaştırma"  şeklinde olduğunu söylemek mümkündür. Yani Peygamberimiz, sadece belli yaş ve kesimlerdeki kimselere değil tüm insanlığa eğitim hizmetinin ulaştırılmasını istemiştir.Hz. Peygamber'in İslam'ı tebliğ büyüklerin yanında çocukların eğitimleriyle de ilgilenmiştir.Çocukların yetişkinlerle aynı ortamda öğrenmelerine fırsat sağlamış ve böylece kuşakların birbirlerini tanımalarına da imkân hazırlamıştır.

23.12.2021 1134

23-12-202123-12-202123-12-202123-12-202123-12-202123-12-202123-12-202123-12-202123-12-2021