ABAD PROJESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GELİŞİM ALANI KAPSAMINDA ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ SEMİNERİ

ABAD PROJESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GELİŞİM ALANI KAPSAMINDA ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ SEMİNERİ

Okul Rehber Öğretmenimiz Abdulaziz ATAOĞLAN tarafından ,ABAD Projesi Öğretmen ve Yönetici Gelişim Alanı kapsamında  etkili sınıf yönetimini oluşturan süreçler ve olumlu-olumsuz etkileyen  öğretmen davranışlarına yönelik  yeni stratejiler hakkında okulumuz öğretmenlerine sunum yapıldı.Öncelikle  sınıf,yönetim, sınıf yönetimi ve amaçları hakkında bilgi verildi.Sınıf çeşitli amaçlarla oluşmuş ders okutulan ,öğrencilerin belirlenen amaçlara yönelik etkinliklerinin yapıldığı yerdir.Yönetim kavramı ise; yönetme işi, çekip çevirme, idare etme  işidir. Sınıf yönetimi ise düzenli ve etkili bir öğrenme ortamı yaratmak için öğretmenin düşüncelerini, planlarını ve hareketlerini içeren bir süreçtir. Sınıf yönetiminin amacı öğrencilerin davranışlarını öğrenme amaçlarını gerçekleştirmek üzere eşgüdümlemektir.Sınıf yönetiminin değişkenleri öğretmen, öğrenci, okul programları, aile ve çevre olarak sayılabilir. Fakat bunlar içerisinde öğretmen kritik bir öneme sahiptir.Okul Rehber Öğretmenimiz tarafından şu başlıklara değinilerek içerikler hakkında konuşuldu.

- Sınıf yönetimi

- Sınıf yönetimi modelleri

-Sınıf yönetimi değişkenleri

- Etkili sınıf iklimi oluşturma

- Etkili öğretmende olması gereken özellikler

- Öğretmen tipleri

- Öğretimsel değişkenler

- Ders işleniş aşamaları

- Öğretimde ilke ve yöntem seçimi

- Sınıfta zaman yönetimi

- Sınıf içi iletişim

- Sınıfta davranış yönetimi

- Öğrenciyi derse motive etme

- Sınıf kuralları

- Sınıfta istenmeyen davranışlarla başa çıkma

-  Etkili sınıf yönetimi için öneriler

Öğretmenlerimiz de sınıftaki ders işleme şekillerine göre kendilerinin hangi öğretmen tipinde olduğunu anladılar.Ve derslerde daha etkili olabilmek için verilen bilgiler ışığında beyin fırtınası yapılarak ,öneriler ışığında sunum bitirildi.

06.01.2023 91

22-11-202122-11-202122-11-2021