ABAD PROJESİ KAPSAMINDA REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA ÖĞRENCİLERE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ ANLATILDI.

ABAD PROJESİ KAPSAMINDA REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA ÖĞRENCİLERE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ ANLATILDI.

LGS sınavına hazırlanan okulumuz 8. Sınıf öğrencilerine okulumuzun Rehber Öğretmeni Abdulaziz ATAOĞLAN tarafından Test Çözme Teknikleri konusunda seminer verildi.

Öğrenci ne kadar verimli çalışırsa çalışsın, test çözme sistemine alışkın değilse sınav anında istediği başarıyı elde edemeyebilir. Sınav sürecini bir bütün olarak değerlendirmek gerekir. Öncesinde çokça ders çalışıp hazırlanmak, tek başına yeterli olmayacaktır. Sınav sürecine psikolojik olarak hazırlanmak, test çözme tekniklerine hâkim olmak, farklı soru türlerini görüp, konu eksikliklerini tamamlamak bir bütün olarak sınav sonucunu etkileyecektir.  Doğru test çözme becerisini edinmek için aday; öncelikle bilgi, yorumlama ve hız konusunda kendini geliştirmeli. Planlı ders çalışarak ve tekrar ederek pekiştirdiğimiz bilgi, test çözerken başarılı sonuçlar elde etmenin ilk unsuru.  Yorum öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen bilgi ile ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade ediyor. Test çözme tekniğinin geliştirilmesini sağlıyor. Hız ise test çözerken zamanı etkin bir biçimde kullanmaya yardım eder. Uzmanlara göre test tekniğine dayalı sınavlarda başarısızlığın nedeni bilgi eksikliğinin yanında, sorulara yaklaşım tarzından veya soru stiline aşina olmamaktan da kaynaklanıyor. Çünkü test tecrübesi sınav sonucunu etkileyen en önemli etkenlerden biri. Sınavdan önce çözülen soruların oluşturduğu bilgi birikimi, adayın sınavda başarılı olmasını sağlıyor. Çünkü çözülen her soru gerçek sınav öncesi adaya tecrübe kazandırıyor. Başka bir deyişle; tecrübe çözülen soru miktarıyla ölçülüyor.  Sınavda başarılı olmayı hedefleyen adayın test çözerken "bir sorudan ne çıkar" diyerek o soruyu yok sayması en büyük hatalardan biri. Çözülen her bir soru tipi aday için bir avantaj.  

 

 

14.01.2022 2300

13-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-202213-01-2022